انواع میز اداری و چیدمانها در کسبوکارهای مختلف، متفاوت است. هر کسبوکاری با توجه به فرهنگسازمانی و نوع مشتریان از دکوراسیونهای متفاوتی استفاده میکند. نوع هر صنعت چیدمان اداری دفاتر آن صنعت را مشخص میکند. بهطور مثال چیدمان یک مطب پزشک با دفتر املاک قطعاً متفاوت خواهد بود.
میز اداری یکی از مهمترین مؤلفه های هر دفتر اداری است. درواقع، فعالیتهای روزمره و سایر کارکردها بدون کمک آنها نمیتواند انجام شود. کارمندان از میزها برای نگهداری فایلها و پوشهها، مقالات مهم و نگهداشتن سیستم رایانه استفاده میکنند. میز اداری وسیلهای است که بهطور مداوم در تمامروز استفاده میشود. حتی وقتی کارمندان در ایام تعطیل مشغول کار نیستند، کاغذها، پوشهها، رایانه و سایر وسایل آنها روی میزها قرار میگیرد. در این مطلب ما انواع میز اداری مناسب را بهطور کامل به شما معرفی خواهیم کرد.
میزهای رایانه یکی از انواع میز اداری است. میزهای رایانه معمولا برای اهداف محاسباتی استفاده میشوند. ویژگی اصلی این میزها این است که آنها دارای قسمت قابل تنظیم مانند پایه هستند. این میز یک انتخاب ایده آل برای مهندسان کامپیوتر، دیجیتال مارکترها، تایپیستها و معماران است که کار اصلی آنها استفاده مداوم از رایانه است.
میزهای پذیرش نوع دیگری از انواع میز اداری است. این میزهای اداری بهمنظور استفاده در محل پذیرش طراحیشدهاند. آنها با توجه به این نکته که قسمت لابی بخشی از دفتر است که اغلب توسط عموم دیده میشود، طراحیشدهاند. این میزها یکی از پرکاربردترین انواع میز اداری هستند و در انواع مختلفی از شکلها، طرحها و رنگهای جذاب موجود هستند. این نوع میزها برای انواع مطب پزشکان، شرکتهای بزرگ و سالنهای آرایشی، مراقبتی و بهداشتی استفاده میشوند.
میزهای ال شکل نوع دیگری از انواع میز اداری مخصوص قسمت پذیرش هستند. شکل این نوع میزها نام آن را توصیف می کند. این میزهای اداری به شکل ال (L) بوده و هدف اصلی استفاده از میزهای اداری از شکل ال، امکان استفاده حداکثر از فضا است. این نوع میز می تواند برای چندین هدف استفاده شود، اما بیشتر برای محل پذیرش استفاده میشوند.
این میزهای اداری، همانطور که از نامشان مشخص است، به شکل حرف یو انگلیسی (U) هستند. ازآنجاکه در یک نیمدایره شکل میگیرند، به فرد این امکان را میدهند که از فضای زیاد برای کار استفاده کند.
همچنین به فردی که از آن استفاده میکند احساس حضور در یک فضای خصوصی را نیز میدهد. این یک میز از انواع میز اداری ایده آل برای فردی است که مجبور به انجاموظیفه چندمنظوره است.
این میز از انواع میز اداری عموماً در مقابل مبلمان، بهمنظور راحتی و پذیرایی از مشتریان استفاده میشود و کاربرد بسیار گستردهای در کسبوکارهای مختلف دارد.
باکمی تلاش و خلاقیت، هرکسی میتواند یک دفتر املاک زیبا ایجاد کند. یک مشاور املاک خوب میداند که بیشتر کارش مربوط در برخورد با دیگران و بازاریابی است. تعادل میان بازاریابی و دکوراسیون مناسب میتواند برای مشتریان ظاهری جذاب از دفتر شما ایجاد کند. دکوراسیون خوب نه تنها باعث جذب مشتری میشود بلکه باعث میشود احساس راحتی و آمادگی برای معامله داشته باشند.
از انواع میز اداری که در دفتر املاک استفاده میشود میتوان به میزهای رایانهای و میزهای یو شکل اشاره کرد. این مدلها از میزها به این دلیل استفاده میشوند که شخص مشاور املاک باید به لپتاپ یا کامپیوتر دسترسی داشته باشد و باید بهراحتی بتواند با آنها کار کند. میز اداری باید با گل تزئین شود.
صندلی را فراموش نکنید. هرکدام از انواع میز اداری را که استفاده کنید، صندلی مخصوص به خود را دارد. اطمینان حاصل کنید که هر دفتر و لابی دارای مبل و صندلی برای راحتی مشتریان است. میز مستطیلی شکل را نیز فراموش نکنید، شما میخواهید که مشتریان احساس کنند که در خانه هستند. کوسنها به مبلمان اداری زیبایی چندین برابر میدهند.
وقتی کلمات مثل “دفتر اداری” یا “مدیریت اجرایی” را میشنوید چه چیزی به ذهن شما خطور میکند؟ دفتری شیک که با دیوارهایی باروکش چوبی، فرشهای نفیس و اثاثیههای آنتیک تزئین شده است. ظاهر دفتر اجرایی شخصیت مدیری که از آن استفاده میکند را به دیگران منعکس میکند. برای دفتر یک مدیر اجرایی انواع میز اداری استفاده میشود. درواقع میز یو (U) شکل برای شخص مدیر، میز آل (L) شکل برای استفاده منشی و میز مستطیلی برای استفاده میهمانها است. برای میزهای اداری دفتر یک مدیر اجرایی رنگهایی مثل سبز ملایم، قهوهای خاکی و آبی را انتخاب کنید که طراحان مشهور از آن استفاده میکنند.
برای چیدمان یک دفتر کارآمد، راحت و کوچک، هر طرحی ممکن است به ذهن شما خطور کند. می توانید از انواع میز اداری استفاده کنید، اما قبل از انجام خرید فکر کنید و چیدمانی را انتخاب کنید که دقیقا مناسب دفتر شما و نیازهایی که دارید باشد و حتما به بودجه خود فکر کنید.